onsdag 5 november 2008

Upplysande verksamhet

Har haft ett partylite-party i kväll.
Man skulle kunna säga att det varit
upplysande verksamhet här....
Det doftar gott och den glada
och trevliga atmosfären hänger sig 
kvar i luften. 
Det är roligt med goda vänner.
Kom fram till att i min tanketrädgård
(med tanke på gräslöksinlägget i går)
har jag nu identifierat både en vacker
trädgårdslykta som på kvällen sprider
ett varmt behagligt ljus... och på
dagen är en sådan där trevlig lite trendig
grej som höjer stämningen och bara är 
ett måste i en av mina trädgårdsrum för
gemytlig gemenskap... och en akleja...
ni vet en sådan blomma som bara finns där...
och som när en trivs stannar kvar och troget
blommar med sina skira och vackra blommor.
Akleja är en blomma som jag upptäckte för
bara några år sedan... trots att den fanns där 
mitt framför näsan... i min trädgård... och nu...
har jag gjort samma upptäckt i min tanketrädgård.
Jag tror bestämt att det finns kärleksört där också,
i min tanketrädgård. En tålig, vacker nästan lite ståtlig
växt mitt i sin enkelhet. En som tål att delas och som 
kan fylla ut tomrum... men som inte får växa sig hur 
stor som helst efterom den behöver plats

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ikväll!
Det var precis vad jag behövde för att fortsätta kriget mot tvätten. Denna gången ska jag vinna....

I min tanketrädgård sa...

Du vet väl vad som sägs om tvätten?
Den är som Guds nåd..... den tar aldrig slut.....;)

Powered By Blogger