tisdag 4 november 2008

Gräslök...

Jag har tänkt lite...
Min tanketrädgård påverkas ju i allra högsta grad 
av alla möten med medmänniskor och det talade ordet.
Jag menar... det du säger till mig påverkar mig!
Mina vänner till exempel har fått alldeles speciella
karaktärer....
Någon är ett fruktträd som både ger struktur till
trädgården men som också kan skänka skugga då det blir
alldeles för överhettat... och som bär frukt...
Någon är den som sköter komposten och vevar runt i den...
Jag menar att det är en fantastisk person..
Det är faktiskt så att kompost är coolt.
Sådant man kastat blir till nytta och ibland rotar sig någon 
liten planta som man trodde bara var skräp...
Det gäller att veta när det är dags att veva runt, strö på kalk
och låta den vila...
Någon är en vacker blomma eller ett trädgårdsbord.....
När du läser det här kan du väl fundera på vad du skulle kunna 
vara och varför? .... 
Jag vet... jag är lite tokig... men jag vet i alla fall vem som skulle 
vara gräslök!!! ;) (Tips: Den är liten och späd men ändå stark... 
och grön... och kommer alltid igen... och går att använda i köket)
Hi, hi, hi...det här var kul... jag kommer nog igen med fler
karaktärsbeskrivningar om ni inte hinner före med egna ideér...

6 kommentarer:

Anonym sa...

hihi ja vet va ja e, ja vet va ja e...
masken kryper i sitt land,
ögonlös o utan tand,
staren kommer på visit,
maskens mamma ropar
SMIIIIIIIIIT!!!

...fast lite undrar jag... du nämnde trädet... o de där med att veva runt...

i min värld... e du allt som står på kortet... o lite till!! Thanks!! Kramisar i massor!!

I min tanketrädgård sa...

mmmm man kan aldrig så noga veta...
På kortet? Nu hänger jag inte med?

Anonym sa...

har du redan glömt... snyft... snyft... buuuuuääääääää!!!
...resultatet av min kreativitet... till spillo... jag läser korten jag får från dig flera gånger... alltid när jag hittar dem igen... o de e lite då o då... känn pressen ;)

I min tanketrädgård sa...

Jaha.... det kortet!!!! Det vet jag var jag har, ska jag säga... det behöver inte hittas.... men det är nästan så att jag inte kan tro att det är sant!? ;)

Anonym sa...

Jag har en liiiten aning om vem du har i åtanke ;-)

I min tanketrädgård sa...

Rebecca: He, he, he... jag tror du är något på spåret!!!

Powered By Blogger