söndag 16 november 2008

Oväntat besök

I går under dagen var allt lugnt. Puh! 
Tänkte att jag nog skulle kunna jobba på måndag...
48 timmars regeln ni vet!?
Mamma ringde strax efter att jag sanerat övervåningen
med desinfektionsmedel efter både dammsugning och våttork.
Hon undrade vad vi gjorde och jag berättade...
Oj, vi som är på väg till er...
Jag sa att de var välkomna på egen risk och att vi skulle
bara bli glada för besök! Tjohoooo...
De trotsade ev. smittorisk och kom!
Strax efter de dök upp kräktes minstingen igen...
Massor... i pappas säng.... genom lakan, täcke, kudde, 
bäddmadrass och kläder... blääää!
Nå, sedan har det varit lugnt.. peppar, peppar....
Mamma och Pappa har precis åkt... kör försiktigt!
Men... jag måste ju vara hemma med minstingen på
måndag så smittorisken minimerats.... suck!
Vi som hade bokat in Manne clown och hyrt lokal
för dyra pengar.... och så får man inte vara med!!!! 
Buhuuuuu.... Nä, nu måste jag hänga och tvätta
lite till..... Hå, hå, ja, ja... just nu kan det ju nästan
bara bli bättre ;)

Inga kommentarer:

Powered By Blogger