tisdag 18 november 2008

Semester?

I går fick jag hämta den näst äldsta från skolan pga magont...
Hon kräktes dock inte så jag antog att hon "bara" blev
sympatisjuk.... Nähädå, vid 23.30 var det igång.
Hon satt på toastolen och spydde ner minst tre fjärdedelar
av vårt badrum... och det är inget minibadrum...
Det tog en halvtimme att sanera... blä.
Även mormor och morfar åkte dit på magsjukan.
Mamma ringde i går och sa att det var en av de värsta
magsjukor som hon varit med om.
Jag låg vaken till ca 01.00 för min mage bubblade,
kved och knep... låg blick stilla på rygg och höll
tummarna att det skulle försvinna eller sätta igång 
så att det skulle kunna bli ett avslutat kapitel...
Vaknade i morse med lite illamående och en mage som
fortsätter bubbla och ha sig. Inte sugen på något.
Tvingade alla barn att duscha och tvätta håret
samt byta kläder. Båda toaletterna är nu torkade
med antibakteriellt medel och porslinet spritat.
Den som påstår att det är semester att vara hemma
med magsjuka barn får gärna byta med mig.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger