måndag 15 september 2008

Presenter och överraskningar....

Först en rätt kall utflyktsdag till H4gården i Siggesta.
Var rätt trött och mör vid hemkomsten.
Började utflykten lätt stressad av att vagnen 
brakade ihop alldeles, någon gjorde det stora 
precis innan avfärd och ja det behövdes int´ 
så mycke´mer för att jag skulle bli stressad 
och genomblöt av svett.
Nå väl framme blev det en riktigt bra dag.
Grillade hamburgare till lunch och åt härliga 
korvmackor och varm fruktsoppa till mellis.
Hemma väntade den sista ledtråden på 
hemlisen för i morgon.
Fick ett vadderat kuvert med popcorn...
Biografen Park... premiären på en förlorad värld.
Barnen mumsade glatt popcorn strax innan hemgång.
Sedan Me and I träff. 
10 glada och trevliga vänner dök upp.
Jag fick presenter (i förskott) och sånt´ gillar jag...
Av den bättre hälften i 18a och den andra halvan
(eller vad jag nu ska kalla honom) fick jag en kramkompis...
En grön... som matchade min klänning!!
en jättefin blomma av fru W, strandgrejor av fru B
med syftning på resan som stundar i oktober,
ett grönt mosshjärta av HeHa samt en blyinfattad 
glasängel i blått. Av kollektionsvisaren fick jag en
hel bunt choklad...
Härom dagen fick jag hemmagjord marmelad 
på plommon av fru V. Har int´ smaka´ än men blir 
glad när jag ser burken i kylen.
Måst´no´baka scones...
JAG ÄLSKAR PRESENTER 
OCH ÖVERRASKNINGAR.
He, he, he... känn ingen press...; ))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pinglan M kommer med sin present... den ska bara hinna inhandlas... sorry att jag inte hade med den till din fest! Men pinglan M e inte alltid så förutseende även om hon vet precis vad Signe From vill ha!! :)

I min tanketrädgård sa...

Signe...hon behöver inga presenter... hon är så from att bara uppenbarelsen av henne själv i spegeln är present nog... men jag däremot... ; ))

Powered By Blogger