lördag 20 juni 2015

Svensk sommar!

Vi hade en jättetrevlig midsommarafton trots regnet!
Och god.
Tina hade bakat en fantastisk tårta, helt sagolikt god och vacker!

I morse tog familjen det lugnt och jag tog en lååååång prommis.
På med gummistövlar och regnkappa och trotsa vädret!

Över stock och sten genom skog och villaområden.
Här och var hittade jag blommor som jag plockade... ja inte i villaträdgårdarna förståss!
Det blev till slut en härligt färgsprakande bukett!
Vallmon växer vid en av lekparkerna jag passerar och Irisen hade jag klippt i
min egen trädgård innan jag gick hemifrån.
Tänkte som så att... om inte solen skiner får jag föra med mig lite solsken till någon...
Jag förvarnade faktiskt Elias om att kortet skulle hamna här och han nekade mig i alla fall inte!
Visst blir man glad av blommorna (och pojken)! ;-)

På vägen hem hittade jag smultron.
Och så plockade jag en lite bukett till mig själv också. I bakgrunden syns Fridas väggmålning.
Nu lyser solen utanför och jag ska gå ut och titta till växterna... och sniglarna :-D
Svensk sommar kallas det visst!





Inga kommentarer:

Powered By Blogger