tisdag 2 juni 2015

Fy bubblan

Åhhhhh.....
Det har regnat och blåst.
Vårvädret liksom försvann, eller har inte dykt upp på allvar.
En av mina zucciniplantor blåste sönder och klarade inte det häftiga regnet.
Fy bubblan!
Men enligt SMHI har vi haft sommar i minst en vecka nu!!!!!
Jag citerar:
"Sommarens ankomstdatum avser det första dygnet av fem med sommartemperaturer (dygnsmedeltemperatur över 10°C). Det innebär att ankomstdatumet kan bestämmas först i efterhand."
Enligt SMHI skedde detta mellan den 16-20/5 i Stockholm?????
Jag fattar ingenting!
I söndags var det morsdag!
Jag fick kaffe på säng, choklad och ett citronträd (som står och fryser i växthuset).
Blev så glad! Tusen tack alla mina "skatter" och maken!
Saknar min egen mamma en sådan dag förståss...
Jag hade velat att hon fick se barnbarnen som vuxit hur livet förändrats och ja... jag saknar henne!
Världens bästa mamma! Saknar så det gör ont!
Fy Bubblan!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger