söndag 14 juni 2015

Mycke´ kryp blev det...

Spenaten frodas i sin kruka och jag funderar på vad jag ska göra för gott med den...
Det regnar i dag och jag har varit på snigeljakt. Blä för mördarsniglar!!
Det är myror i växthuset och jag försöker bekämpa dem så gott det går.

Äldsta tjejen åker på egen semester med kompisar och mammahjärtat
åker upp i halsgropen. Måtte allt gå bra....
Förmaningar och åter förmaningar....

Hade en fästing på benet häromdagen, den hade inte bitit sig fast men
vandrade målmedvetet uppför benet.
Ni är väl TBE-vaccinerade?
Mot Borrelia finns tyvärr inget vaccin men jag har skaffat fästingfrysarspray
som ska hindra fästingen från att kräkas när man
plockar den och på så sätt minska risken för borrelia.
Gå in på produktens hemsida och klicka på den röda texten: fästingfrysare.
Bor du i Nacka kan köpa sprayen här.
Mycke´ kryp blev det...

I kväll blir det konsert med Wienerfilharmonin.

Tjing.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger