måndag 1 februari 2010

Liiite svårt!

Hur kommer det sig att en del människor
vill ha kontroll inte bara över sin egen situation
och liv utan också alla andras???
Behöver jag skriva att jag har liiiiiite svårt med sådana?!
Just nu kokar jag inombords och tackar min lyckliga
stjärna att jag inte behöver ha så mycket med XXXXX
att göra! Skulle formligen bli galen om jag behövde det.
Har i dag blivit dränkt av totalt löjliga sms och det
värsta är att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera saken
utan måste ta det säkra före det osäkra och:
smila, bita mig i tungan, tänka minst hundra gånger
innan jag säger något osv.
Jag säger bara en sak: BLÄ!
Om det vore så att man gick ned några extra kilo av detta
så skulle det ju vara fullt acceptabelt... men så är ju inte fallet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fick ett bra och effektivt tips av vår vackra vän S.C. när jag själv va i den situationen en gång för länge sen.

Svara bara "Tack för synpunkten/synpunkterna".

Du är inte elak om du svarar så, utan motparten känner sig hörd (eftersom motparten tror att du lagt allt denne sagt på minnet o gör därefter så som motparten önskar o tycker), men du har satt en osynlig gräns. Du behöver inte förklara dig för personen hur du kommer att göra, du tycker som du tycker o det har ingen annan med att göra...

Så du är fri att göra , tycka, tänka hur du vill :)
(Du har återtagit makten... ingenting är förändrat rent konkret men i din tankevärld är allt förändrat, du får en känsla av att du har kontrollen o makten över situationen o personen)

För mig fungerade det ypperligt. Det vart tyst :)

Lycka till!! Jag vet hur mycke energi sånt drar ur en!!

I min tanketrädgård sa...

Tack Maja! Det var bra! Det ska jag använda mig av... Kramisar

Powered By Blogger