fredag 12 februari 2010

Bernt

Fick det hela om bakfoten...
det är nästa fredag han åker...
Nåja, det spelar ju ingen roll,
det är som att skjuta upp ett
tandläkarbesök...
man vet att det kommer vilket fall
som helst och att det inte är så
kul... mer som ett nödvändigt ont
kan man väl säga.

En rolig sak är att jag totalt har gått
ned 5,5 kg sedan jag började traska
omkring här i Nacka den 9 Januari...
är otroligt stolt och glad över att det
fungerar så bra!

Har haft besök i kväll av lite norrlänningar
och en söderböna som bott i norrland...
En helt underbar persom måste jag säga!
Otroligt snabb att hitta fyndiga och små-
dräpande kommentarer.
Hon är singel och för många år sedan
när hon ibland blev trött på familjesnack,
barnsnack osv. så uppfann hon en låtsas make.
Ungefär som Alfons har sin Mållgan...
Så när kvällen led mot sitt slut klev hon
resolut ur soffan och sa:
- Nä, nu måste jag hem till Bernt och barna´!
Vid ytterdörren så hälsade hon till vår äldsta dotter
ett litet skämt då hon, liksom vår tjej, spelat klarinett...
skämtet har jag glömt men Någon frågade varför hon
inte fortsatt att spela klarinett varpå Ronnie
blixtsnabbt sa:
- Det hade inte Bernt gillat... att du skulle vart´ute och
rest och turnerat så mycket... ha, ha, ha...
Ja, ja det var inte så kul nu när jag skrev det men...
som hon sa, det kan vara bra att ha en Bernt för att
komma in i ett sammanhang där alla har familj och
det kanske snacket blir lite för fokuserat...
Nä, nu ska jag krypa ned brevid min "Bernt" och
sova litet eller nått´. ;) God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

VA DUKTIG DU ÄR!!! GRATTIS :)

I min tanketrädgård sa...

Tack Maja... jag har hört att du far åt rätt håll du med! Heja oss! ;)

Anonym sa...

Ja, heja oss!! Jag hoppar över vägningen ett tag... det händer inte så mycke på vågen, men kläderna blir större o större... märklig kombination... får väl hoppas att de e fett som blir muskler...
De bästa med hela grejen e inte viktnedgången (som om det inte skulle spela nån roll), utan de e att jag mår så bra nuförtiden :)
Deppigheten e totalt borta :D
KRAMIS!!

Powered By Blogger