måndag 6 oktober 2008

Slut på leenden

Något slut efter dagens vedermödor 
sätter jag mig ned och skriver detta inlägg.
Vi hade fotografering i barngrupperna idag...
hemma hos mig...
Morgonen startade lite halvstressat med:
1. Fixa, trixa och trolla fram en så snygg 
    dagmamma som möjligt.
2. Möblera om på övervåningen så att det 
    skulle bli möjligt att fotas här.
3. Ta emot första dagbarnet
4. Plocka ned lampan i taket.
5. Ta emot fler dagbarn
6. Dammsuga lite 
7. Ta emot ännu fler dagbarn
8. Ta emot andra barngrupperna
9. Ge gröt till den minsta kotten
10. Ge frukt till de andra kottarna 
     (vilket sköttes av kollegorna)
11. Vänta på fotografen...
12. Vänta på fotografen...
13. Ja vi fick vänta på fotografen också...
14. Sedan fick vi vänta medan den lätt stressade 
     fotografen gjorde i ordning och förberedde...
15. Stora gruppbilden togs...
16. De andra grupperna tog personbilder och
      enskilda gruppbilder...
17. Nu var det dags för mina kottar...
18. Morgonens leenden hade tagit slut så vi fick lirka och locka...
19. Lilla gruppbilden avklarades...
20. Dags för lunch... eller? Klockan blev 14.00!!!
Måste säga att barnen var beundransvärda i allt sitt väntande.
Fotografen och firman som handhadde detta skötte sig mindre bra.
Så det så!!!!

3 kommentarer:

FamiljenFriluft sa...

...men det skall bli väldigt spännande att se bilderna, sedan när de kommer!

Anonym sa...

...om de kommer??

I min tanketrädgård sa...

Till Jesper: Joooo...men..: (

Till Maja: Precis!!!!

Powered By Blogger