måndag 13 oktober 2008

Lev i nuet!

Otroligt trött!
Måste ändå reflektera över helgen som gått.
Att leva i nuet...
Vi fyller våra agendor och säger:
- först ska jag göra det eller det, sen ska jag...
- I framtiden, sen, när jag tjänat pengar, skaffat familj 
eller blivit tillräckligt vis då ska jag...
Att det ska vara så svårt att leva här och nu.
Göra det jag kan, använda det jag har...
Självklart måste man få ha önskningar och drömmar
men kanske inte låsa sig pga av dem...
I min tanke har jag ofta tänkt att när Gud har utrustat mig,
när jag kommit i funktion i den plan som Han har för mig då
... då ska jag börja tjäna... 
Idag vill jag tjäna med det jag har, det jag är, för jag har något
viktigt att komma med...
Jag är älskad precis som jag är och allt det som jag ser som 
misslyckande och fel i mitt liv har Gud tagit emot av mig och
istället gett mig ett helt hjärta.... det vill jag att du ska veta NU,
idag... inte i morgon... eller i framtiden för det är för viktigt, 
på riktigt och något som du kan få ta del av NU, idag om du vill.
Jag är inte värdig eller har levt upp till någon perfekthet utan
jag har fått det som en gåva, en kärleksgåva...
Som en dömd, tyngd av tunga tankar och skuld har jag fått nåd.
Inte förtjänt men av kärlek...
Oooops! nu blev det kanske lite mycket... men så är det i alla fall.
Om inte annat så uppmanar jag dig att leva i nuet, 
det blir så mycket mer spännande då!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger