tisdag 12 januari 2010

Tung som en sten

Jag är tung som en sten.
Jag har blivit en sten i min tanketrädgård.
Stenar kanå ena sidan vara väldigt vackra...
men tunga...
Jag måste göra någonting!
Sluta äta... Näe!
Inge´godis.... hmmm, en stund kanske!
Friskis och Svettis... har jag provat och ledsnar...
och då är det ju lite bortkastade pengar...
Simma... puh!
Springa/jogga... dubbelpuh!
Varför tycker jag att allting är så urbota tråkigt?
Promenera är nog det enda jag liksom står ut med.
Inte är det ju så superskoj... men OM det ger resultat!?
Får väl försöka då!
Här intill kan du se hur många steg jag har tagit hittills.
Heja på mig och tyck att jag är duktig det behöver jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja Inger!!

Anonym sa...

Detta måste vi ju genast göra något åt!! Behov av förnyelse, alltså!! Jag har fått så mycke energi nu när jag lagt om kosten att jag dragit ut allt, o då menar jag ALLT ur klädkammaren och grovköket till vardagsrummet... har fyllt 3!!!! svarta sopsäckar redan... o e långt ifrån klar. Fråga Seb om de e mycke grejer som ligger på golvet, han e urless för man kan inte ta ett steg där inne utan att trampa på nåt o snubbla!! Nu ska skiten ut!! Dessutom e deppigheten totalt borta :) Första gången på flera år som jag mår så här bra!!
Vi kanske ska planera in gemensamma promenader? ;)

Powered By Blogger