onsdag 2 september 2009

Bara Du kan...

Är snortrött...
men har svårt att somna...
Så mycket tankar.
Denna vecka har inneburit
massor av tankeverksamhet
och miljoner tårar...
Har känt att jag MÅSTE ha
något att pyssla med...
annars har tankarna tagit
över...
Äppelmos, svartvinbärsdricka,
rödvinbärsdricka, rabarber/citrondricka,
mer äppelmos, lingonsylt,
plommonmarmelad,
äpple/rabarber/citrondricka,
äppeldricka...

Mamma har fått mer ont nu.
Smärtan skrämmer och föder ångest...
Du som orkar hjälpa mig i bön...
Be med mig nu:
" Gud, du som har all makt...
Du som skapat människan och
känner alla vinklar och vrår...
rör vid Margit... fyll hennes inre
med frid och ljus.
Om Du inte tänker göra ett mirakel
ett helande, ett under....
så ta i alla fall smärtan, låt medicinerna
ha den effekt läkarna hoppas på.
Låt henne inte behöva vänta så länge
på den resa som hon nu ställt in sig på...
Låt all oro, ångest, fruktan och vanmakt
lämna hennes sinne... Ge henne frid.
Led henne till en plats där hon får vila,
där hon får ro. I dina händer överlåter
jag Margit för jag är helt beroende av dig...
Jag kan ingenting göra... men det kan du.
AMEN. "

1 kommentar:

Anonym sa...

...o låt Margits dotter med familj, Margits son med familj o Margits man o all övrig släkt o alla vänner oxå få känna av den frid du ger, låt oro, ångest, fruktan och vanmakt lämna deras sinnen... ge dem frid som står över alla mänskliga oroskänslor...
I dina händer överlåter jag alla dessa människor som påverkas av Margits smärta...
AMEN

Powered By Blogger