torsdag 7 maj 2009

Vårstädning...

Jag har inga fina vårkläder...
ändå håller garderoben på att sprängas...

Visst är livet lite så...
Man stoppar in saker i sin "inre garderob".
Saker som man inte tror är så viktiga,
som man ska ta itu med senare,
som man vill glömma och som man inte riktigt avslutat.
Ibland lägger man in saker med omsorg och andra saker
verkar man bara ha lagt in där... egentligen med tankarna
på helt annat håll. En del saker har man lagt in där i
brådska eftersom det var så mycket annat som hände just då...

Jag har en överfylld "inre garderob" också!
Dörrarna har hotats smälla upp då jag minst anar det.
I bland har jag överraskats med känslor som jag inte förstår.
Situationer och händelser som jag i efterhand står helt frågande
över.. varför reagerade jag så där?
Varför är ditten eller datten så viktigt för mig då det inte verkar bekomma andra?

Den här våren har jag lyft på haken som hållt dörrarna på plats...
Helt frivilligt...
Jag finner mig stå där då dörrarna flyger upp och
allting liksom rasar ut...
Det jag slås över är att det som jag själv trodde skulle
uppta mina tankar ligger längst bort... eftersom det var
det jag la in där sist...
Nu står jag där och tittar på den lilla högen som blev
kvar inne i garderoben...
Saker jag trodde att jag "slängt" för länge sedan,
saker som jag glömt existerar...
Saker som jag skulle vilja likna vid gamla urvuxna
och totalt slitna kläder...förstår inte riktigt varför de
blivit kvar där egentligen....

Samma känsla som jag får av att skapa ordning i min
faktiska garderob, som står där i sovrummet,
så att det blir luft mellan hyllorna och överblickbart...
så känns det i mitt inre då jag nu gett mig i kast med "rensning"...
Jag kan varmt rekomendera vårstädning....

Inga kommentarer:

Powered By Blogger