tisdag 19 maj 2009

trevlig älg...

I går regnade det.
Vardagslunken kändes så grå. Blä.
Tur att kottarna lyser upp tillvaron.
Glada skratt och mycket spring i benen...

Hade det så bra hos mamma och pappa i helgen.
Jag är glad att jag åkte hem....
Att det ska behövas en kris för att jag gjorde det?
Jag menar, det blev ju semester för mig, en riktig vila...

Nu närmast väntar vi på att mamma ska få svar på alla
frågor som hon skrivit ned på sitt block...
Förundersökningar inför en venportsoperation...
så, slutligen... cytostatikabehandlingen....
Nu rullar det i alla fall.

ps. I fredags struttade en älg förbi på vägen... japp
du läste rätt, mitt i villaområdet. Den vill kanske önska
trevlig älg eller nått´... :)
Nu har jag sett en älg, rådjur, hare och räv från vårt
köksfönster... häftigt va´!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger