tisdag 19 januari 2016

Längtan, tjuvstart och tillbakablickar

Min längtans blomma

I trädgårdens frusna, gnistrande
kristall  landskap
Växer min längtans blomma
Längtan efter vårsol, värme och grönska
Den tar näring av mina drömmar, fantasi
och tankens scenario om vad som skulle kunna bli

20160104 -9°c och ett tunt snötäcke// Inger Öberg

Ja, just nu är det mest drömmar och tankar kring
vad jag ska odla, i vad jag ska odla, var de olika
odlingarna ska vara osv som far runt i min hjärna.
På promenaden i dag lyste solen och värmde faktiskt
lite mot ansiktet... och genast vaknar mitt hopp om vår!
Jag har tjuvstartat lite med miniaubergin och paprika som
enligt min nya trädgårdsbok behöver lite mer tid på sig.
Kanske är jag lite för ivrig men... jag kan inte hålla mig!!
Så här ser odlingen ut just nu...


Jag bloggade om mangosådd och ingefära för ett år
sedan och så här ser det hela ut i dag:


















Mitt citronträd som jag fick förra morsdag har fått
fnatt och blommar på nästan kala grenar. Det doftar ljuvligt.


















Jag avslutar den här gången med lite tillbakablickar:



Grönkålschips och myntate

Gurka (Diamant).

 
Frodig härlig spenat.

 
Basilika som ovandlades till pesto..mmmm

 
 Sockerärtsblommor





















Växthusvyer och skördetider.


















































































Inga kommentarer:

Powered By Blogger