torsdag 21 januari 2016

Krukmakare

I dag fyller Hanna 17 år! Helt otroligt vad tiden går fort.
Liten blir stor...

I går när jag var på väg nedför trappan för att gå till jobbet
tändes lampan inne på "kontoret".
Först hoppade jag till men snabbt insåg jag att det var växtbelysningen
som startade för dagen. Blev glad och... ljus inombord!
Hopp om liv och växtkraft.

Har sett något jag vill ha, en "krukmakare".
Den verkar finnas i lite olika tappningar,
jag länkar till wexthusets variant som verkar fin.

På tal om krukmakare!
Tänkte att jag skulle slå ett slag för en krukmakare och konstnär som jag
tycker är både duktig och fantastiskt mysig. Sara Nermandsdotter.
Här, kan du se lite vad hon gjort och gör. Jag gillar muggarna "Björk" och "Stockholm".
Kanske för att jag kommer från björkarnas stad och bor i Stockholm.

Jer. 18:4 "Ibland misslyckades lerkärlet som krukmakaren formade med sina händer, och då gjorde han om det till ett nytt kärl, så som han ville ha det."



Inga kommentarer:

Powered By Blogger