måndag 6 september 2010

Vilken helg!

Jaha, så har allvaret börjat!
Ja, det är ju ganska lugnt på
arbetsfronten än så länge...
Strax innan jul och strax efter
kommer det nya barn till min grupp.
Två små rackare :D
Det blir bra!
Just nu är jag lite förkyld,
men det är väl oxå´som det ska så här
på höstterminens början! ?

I lördags blev jag kidnappad direkt ur
sängen nästan.
Sandra och Maja tog mig med på en helt
underbar förmiddag.
Frulle på Hilton, bröllopsbildutställning på stadsmuseet
högvakt strax utanför kungsan



kreativt konstprojekt i kungsan (Stockholm skapar)

Maja har målat blomman i det högra hörnet,
Sandra målade en guldruta på tredje raden- 6 bilden
med texten Inger du är Guld värd och jag målade ett gråtande öga.
Tavlan säljs med priset 10000 kr??!!!??? Häftigt
och pengarna går till Stockholms stadsmission! Bra!
Vi gick på hattutställning.
Hattbutiken Mode Rosa i Gamla stan i Stockholm firar
70-års jubileum 2010 och anordnar med anledning av
detta en jubileumsutställning på galleri So Stockholm i
Kungsträdgården 3-5 september.
Vi strosade runt och hamnade bl.a på Emmaus där jag
hittade en yllekappa som var i stort sett oanvänd...
till priset av ynka 220 kr! Sitter som gjuten! :)
Tillbaka till stadsmuseet för en fika innan vi drog vidare.
Hem trodde jag men ack vad jag bedrog mig!
Denna gång blev färden lite längre och innan vi passerade
stadsdgränsen plockades även Tina upp som nu slutat jobbet.
Nu hamnade vi i Nyköping och hotell Sunlight där vi tränade
i ett fint, fräscht gym, bubblade i de varma bubbelbaden och
slutligen gjorde oss i ordning för vidare äventyr.
Ja,det var ett äventyr att packa upp väskan som
min älskling hade packat åt mig...

3 träningsbyxor varav inte de jag brukar använda,
1 träningstopp - ingen tränings-bh dock :(
en genomskinlig snygg tunika - inget linne dock :/
En svart noppig tunika som jag borde slängt för
länge sedan, en vit topp - dock smutsig....???
Ja, jag kan göra listan längre... Sandra fick sig
iaf ett riktigt gott skratt! Det löste sig...
Jag fick låna Sandras extra baddräkt när vi bubblade
och mitt linne till pyamasen fick duga under tunikan.
En riktigt trevlig kväll blev det på Mickes skafferi.
Maja hade dock fått skavsår av sina snygga
högklackade - inte sååå roligt för henne!!
(Men hon hade de högsta klackarna och jag
avundas henne att hon faktiskt kan gå i sådana!!)
Vi babblade och hade mysigt en stund i foajen till hotellet
innan vi bröt upp för kvällen. Maja och Tina delade rum
och Jag delade rum med Sandra... Något vad vi snackade!
Dagen därpå blev det ju igen hotellfrulle och sedan bilfärd hem.
Jag hade lovat vara i svenska kyrkan klockan 13.00 för att
hjälpa till med ansiktsmålning. Det kom massor av barn.
Alex och jag hade fullt upp!!! Kyrkans hus fyllde 5 år
och det var knökfullt med folk! Kul!
Vilken helg!!!!





1 kommentar:

Anonym sa...

Det var underbart härligt att få umgås en hel helg med mina älsklingsvänner!! <3 <3 <3

Powered By Blogger