torsdag 3 december 2009

Vågor


Sorgen eller kanske rättare sagt saknaden
är som havets vågor
Kommer och går, kommer och går

Mamma gillade att promenera nere vid
havskanten och känna vattnet
rulla in över fötterna
Med blicken ofta en liten bit framför sig
i hopp om att hitta en vacker sten eller
något annat som havet fört med sig i vågskvalpet

Jag översköljs av minnen
De jobbiga stunderna kommer och går
Med varje våg följer minnen
Massor med minen... som sanden
Jag koncentrerar mig och försöker
fokusera på guldkornen... de vackra stenarna

Ibland stannar jag upp i min vandring och
höjer blicken mot horisonten...
Där på andra sidan finns hon
Hon går där i havsbrynet och njuter
Njuter av värmen, ljuset och friden

En dag ska vi ses igen
min älskade lilla mamma och jag

Inga kommentarer:

Powered By Blogger