tisdag 24 januari 2017

Kompostmylla

Tisdag = ledig dag!
I dag vaknade jag när alla hade gått hemifrån.
En riktig sovmorgon.
Hasade upp och gjorde... INGENTING på en
lång lång stund...
Ja, något gjorde jag ju...
Käkade en smörgås och drack kaffe,
tittade på något avsnitt på någon serie jag följer,
tog lite mer kaffe och tömde sumpen i kompostlådan.
Den blev full och jag bestämde mig för att gå ut och
tömma den i komposten där ute.
Väl där bara satte jag igång och gräva ur den och sila
fram en massa härlig kompostmylla.
Nu står det ca 5 blomjordsäckar och väntar i växthuset
på att jag ska göra något roligt med dem då det blir lite varmare.
Det är så härligt att se kretslopp fungera...
Matrester blir till jord som min sådd får växa i,
som ger mat och som blir kompost ... om det blir något över
vill säga.
Ett mirakel varje vår.
Tillfredsställelsen när flera timmar i trädgården bara runnit
i väg och jag känner mig rosig, skitig och nöjd....
livet känns så enkelt och kul då.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger