söndag 17 maj 2015

Krossade drömmar

Ibland bjuder livet på krossade drömmar.
Kanske var jag orealistisk...
En oförutsedd händelse...
Det blev helt enkelt inte som jag hade tänkt.

Krossade drömmar

Några rutor i mitt blivande växthus var trasiga när förpackningen öppnades...
Två gick sönder i hanteringen... det fick mig att fundera.
Jag samlade ihop skärvorna med handskklädda händer, jag ville inte göra mig illa.
Skärvorna tänker jag kasta de går inte att använda och jag vill inte att någon ska skada sig på dem.
När drömmar går i kras är det inte alltid lika lätt att göra sig av med skärvorna.
Man samlar ihop bitarna och går vidare men hjärtat skär sig nästan alltid på de vassa kanterna....
Små små flisor brukar följa med... och förhoppningsvis kan man göra något fint av det.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger