måndag 21 juni 2010

Verklighetsträdgården i blom och knopp

Måste bara få visa lite av min trädgård...
Min verklighetsträdgård! :)
Min stolthet... fröuppdragna aklejor...

Visst är de vackra?! En del är dubbelfyllda! :)

En japansk variant...

En av mina pioner,
denna flyttade jag tidigare i vår..
Få se om den vackra lilla knoppen orkar slå ut?
I bakrunden ses hallonris av vild skogssort!?

Lusthuset som pappa och Kristofer flyttade åt
mig för några veckor sedan!

Den nya rabatten med aklejorna, pionen,
och lite annat som jag inte kommer ihåg
namnet på nu... hm.. perenner iaf.

Gula och blå irisar på berget.

Ännu en av denna vårs nya projekt...
Längst upp till vänster ses ett vitt löjtnanshjärta,
i mitten övre raden en kärleksört och till höger en
liten gul daglilja. Nedre vänstra hörnet slingrar sig en
klematis (lila), i mitten en vit klocka av något slag och
till höger längst ned en citronmeliss...

Doftschersminen i full knopp... planterades i höstas!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger